REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG
przez APS-net

I. Zakres działalności oraz definicje pojęć

§ 1

Regulamin świadczenia usług zwany dalej "regulaminem" określa zakres i warunki wykonywania usług przez APS-net, oraz precyzuje zakres wzajemnych zobowiązań wynikających z umów zawieranych przez APS-net z podmiotami korzystającymi z jego usług oraz tryb reklamacyjny.

§ 2

Ilekroć w regulaminie, cenniku lub innych dokumentach APS-net jest mowa o:

  1. "APS-net" - rozumie się przez to "APS-net Stępień&Stępień spółka jawna" - zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym w Kielcach, X Wydział Gospodarczy KRS: 0000005167, REGON: 291182797, NIP: 9591416173 - jako podmiot świadczący usługi,
  2. "sieci APS-net" - rozumie się przez to zespół środków technicznych i organizacyjnych służących do świadczenia usług,
  3. "abonamencie" - rozumie się przez to uprawnienie do korzystania z usług sieci APS-net,
  4. "abonencie" - rozumie się przez to usługobiorcę, z którym zawarto umowę,
  5. "użytkowniku" - rozumie się przez to osobę fizyczną korzystającą bezpośrednio lub pośrednio z usług sieci APS-net,
  6. "usługach telekomunikacyjnych" - rozumie się świadczenie usług na rzecz abonentów sieci APS-net przez zapewnienie przekazu informacji.
  7. "usługach dodanych" - rozumie się przez to nie telekomunikacyjne usługi świadczone przez APS-net na rzecz abonentów,
  8. "usługach teleinformatycznych" - rozumie się przez to usługi telekomunikacyjne i dodane łącznie.
  9. "sieci internet" - rozumie się przez to część systemu telekomunikacyjnego realizującego usługi przesyłania pakietów bez uprzedniego zestawienia połączenia (datagramy) wg. zaleceń RFC 791, 793 - protokół TCP/IP (Transport Control Protocol / Internet Protocol); oraz związane usługi dodane jak telnet (remote login), ftp (file transfer protocol), e-mail (poczta elektroniczna), WWW (World Wide Web), POP3 oraz inne, a także DNS (Domain Network Service) umożliwiający adresowanie domenowe,
  10. "udogodnieniach abonenckich" - rozumie się przez to dodatkowe funkcje oferowane w celu realizacji specyficznych wymagań abonentów,
  11. "dostępie przez łącze komutowane" - rozumie się przez to dostęp do styku sieciowego poprzez połączenie komutowane telefoniczne analogowe oferowane za pośrednictwem operatora usług powszechnych,
  12. "udostępnieniu konta na serwerze internetu" - rozumie się przez to usługę dodaną polegającą na przydzieleniu abonentowi konta i hasła chroniącego na serwerze,
  13. "serwerze internetu" - rozumie się przez to komputer w sieci internet wykorzystywany do świadczenia usług na rzecz abonentów,
  14. "udostępnieniu usługi telekomunikacyjnej na serwerze internetu" - rozumie się przez to usługę telekomunikacyjną polegającą na przydzieleniu abonentowi udogodnienia polegającego na możliwości czasowego przyłączenia swojego systemu teleinformatycznego do sieci APS-net poprzez łącze komutowane z jednoczesnym zastępczym gromadzeniem informacji abonenta na serwerze w czasie jego odłączenia.
  15. "sile wyższej" - rozumie się przez to zdarzenie zewnętrzne, które ma charakter nadzwyczajny i któremu nie można zapobiec.

§ 3

  1. APS-net świadczy usługi każdemu podmiotowi bez ograniczeń.
  2. APS-net świadczy usługi telekomunikacyjne, teleinformatyczne i techniczne z dziedziny telekomunikacji i informatyki, które nie wymagają koncesji lub zezwolenia w kraju i poza granicami kraju.

§ 4

Zakres usług świadczonych przez APS-net:

  1. usługi informatyczne.
  2. usługi teleinformatyczne, w tym poczta elektroniczna, zdalny dostęp do zasobów teleinformatycznych w kraju i na świecie, transfer zbiorów, usługi informacyjne itp.

§ 5

Ceny usług wymienionych w §4 określa cennik.

II. Ogólne warunki przyjmowania zleceń oraz zawierania umów

§  6

  1. Podstawą świadczenia usług przez APS-net są umowy zawierane z usługobiorcami określające warunki korzystania z usług APS-net oraz wysokości opłat.
  2. W zawartej umowie ustala się zakres usług świadczonych przez APS-net oraz ewentualnie dodatkowe obowiązki, które będą spełniane w czasie dalszej współpracy określonej umową.
  3. Abonenci korzystający z usług w sieci APS-net zobowiązani są przestrzegać norm, zasad i wymagań technicznych i eksploatacyjnych oraz bezpieczeństwa obowiązujących w sieci.
  4. Oprogramowanie wykorzystywane w komunikacji z siecią APS-net musi być licencjonowane.
  5. Opłaty należne od abonenta wnoszone są na podstawie faktur VAT wystawionych za okres rozliczeniowy.

§  7

APS-net stosuje do regulowania stosunków prawnych ze swoimi usługobiorcami standardowe umowy abonenckie na świadczenie usług objętych cennikiem APS-net.

§  8

  1. Umowy na usługi lub zmianę zakresu świadczonych usług zawierane są w następującym trybie:
    1. zamawiający usługę składa pisemne zamówienie określające przedmiot usługi,
    2. APS-net niezwłocznie rozpatruje zamówienie i wysyła do zamawiającego powiadomienie o przyjęciu lub odmowie przyjęcia zamówienia,
    3. w przypadku przyjęcia zawierana jest umowa określająca zakres usług i ich parametry użytkowe, wysokość wynagrodzenia oraz czas obowiązywania,
    4. umowy na usługi teleinformatyczne wchodzą w życie po obustronnym parafowaniu.
  2. Dodatkowe warunki realizacji umów na świadczenie usług przez APS-net:
    1. APS-net zobowiązuje się świadczyć usługi na warunkach i po cenach określonych w niniejszym regulaminie i w cenniku,
    2. Niniejszy regulamin jest integralną częścią umowy zawieranej pomiędzy APS-net i usługobiorcą,
    3. W przypadku zmiany cennika cena usług ulega automatycznej zmianie. Jeśli abonent nie wyrazi zgody na zmianę cen, umowa ulega rozwiązaniu po upływie miesiąca od daty powiadomienia abonenta o zmianie cen. Przez ten miesiąc abonent wnosi opłaty po niezmienionej cenie, po czym zostaje odłączony od sieci APS-net,
    4. Abonent jest zobowiązany do bieżącego informowania o zmianach adresów, pod rygorem skutków doręczania pism pod adres dotychczasowy,
    5. Wszystkie zmiany w umowie wymagają formy pisemnej,
    6. Umowa zawierana jest na czas nieokreślony i może być wypowiedziana przez każdą ze stron z wyprzedzeniem 30 dni z wyłączeniem pkt. 3 o zmianie cennika,
    7. APS-net wystawia abonentowi faktury VAT bez podpisu abonenta,
    8. Należność za usługi jest płatna w ciągu 7 dni od daty doręczenia faktury pod rygorem zapłaty odsetek ustawowych,
    9. Umowa może być rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym bez odszkodowania w przypadku zwłoki w płatności za usługi przekraczającej 30 dni,
    10. Korzystanie z sieci APS-net przez abonenta i jego użytkowników powinno być zgodne z obowiązującym prawem, normami społecznymi i obyczajowymi i niniejszym regulaminem. Abonent odpowiada za szkody w sieci APS-net spowodowane przez jego użytkowników,
    11. APS-net ma prawo do odłączenia abonenta od sieci bez odszkodowania w przypadku stwierdzenia:
      1. nieuprawnionego działania w sieci,
      2. działania na szkodę innych abonentów lub użytkowników sieci internet, w tym także na skutek nie zapewnienia ochrony przydzielonych zasobów.
  3. Abonent, którego status prawny ulega zmianie jest obowiązany poinformować APS-net o zmianach oraz wykazać się uprawnieniami do kontynuowania praw i obowiązków z okresu przed zmianami. W przypadku niedopełnienia obowiązku powiadomienia APS-net umowa wygasa z winy abonenta.

§ 9

APS-net może odmówić świadczenia usług teleinformatycznych, jeśli proponowany przez zamawiającego zakres korzystania z sieci może uniemożliwić zapewnienie umownego standardu usług dla niego oraz innych abonentów.

§ 10

  1. APS-net i jego kontrahenci zobowiązani są do zachowania poufności informacji zawartych w treści umowy oraz informacji uzyskanych o abonencie w wyniku negocjacji i realizacji umowy.
  2. Wszelkie informacje, o których mowa w pkt. 1 mogą być udzielane osobom trzecim tylko w przypadkach przewidzianych prawem lub za obopólnym porozumieniem.
  3. Abonent zgadza się na gromadzenie, przetwarzanie oraz wykorzystywanie informacji zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

§ 11

  1. APS-net świadczy usługi teleinformatyczne z zastrzeżeniem następujących warunków:
    1. APS-net zapewnia konieczne warunki techniczne dla świadczenia usługi abonentowi,
    2. Abonent zapewnia warunki i środki techniczne dla wykorzystania usługi o ile umowa nie stanowi inaczej.
  2. Charakter świadczonych usług oraz indywidualne parametry świadczenia tych usług zawarte są w umowie.
  3. APS-net świadczy abonentowi pełny zakres usług zgodnie z treścią §4.
  4. Abonent uzgadnia z APS-net wymagania techniczno-eksploatacyjne dostępu do sieci warunkujące przyłączenie.
  5. APS-net gwarantuje dostęp do usług z wyłączeniem zaistnienia przeszkód niezależnych od APS-net.
  6. W przypadku nie spełnienia gwarantowanych warunków APS-net zobowiązany jest odstąpić od naliczenia opłat za usługi w wysokości 100% opłaty za abonament przeliczonej za czas braku dostępu do usługi.

III. Tryb reklamacji

§ 12

  1. Reklamacje muszą dotyczyć konkretnych uchybień świadczenia usług przez APS-net.
  2. Reklamacje dotyczące niespełnienia gwarantowanych warunków świadczenia usług mogą dotyczyć uchybień zaistniałych nie dawniej niż 1 miesiąc przed datą złożenia reklamacji. 
  3. Złożenie reklamacji nie wstrzymuje płatności faktury.
  4. Abonent jest zobowiązany do niezwłocznego informowania APS-net o zaistniałych uchybieniach.

§ 13

APS-net nie odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi, gdy wynika to z:

  1. działania siły wyższej,
  2. awarii powstałej z winy usługobiorcy,
  3. działania osób trzecich,
  4. błędów i wad oprogramowania stosowanego przez abonenta do przetwarzania i transmisji danych.

§ 14

Tryb zgłaszania i rozpatrywania reklamacji

  1. Abonent zgłasza reklamacje do działu obsługi klienta APS-net.
  2. Jeżeli abonent oczekuje skutków finansowych telefoniczne zgłoszenie reklamacji powinno być potwierdzone na piśmie.
  3. Normalny czas usunięcia awarii wynosi 24 godziny od chwili zgłoszenia, jeżeli awaria ma miejsce w systemie teleinformatycznym APS-net.
  4. Reklamacja abonenta jest rozpatrywana w ciągu 7 dni. O wyniku rozpatrzenia reklamacji pociągającej skutki finansowe abonent zostaje powiadomiony na piśmie.

IV. Ochrona sieci APS-net

§ 15

  1. Dostęp do sieci APS-net jest chroniony.
  2. Podstawą statystyki, ewentualnie wyceny oraz reklamacji usług jest rejestracja zdarzeń w sieci APS-net.
  3. Rejestracja dotyczy każdej usługi.

§  16

  1. APS-net zapewnia zwykłą ochronę tajemnicy informacji abonenta, a w szczególności przez:
    1. instalowanie urządzeń w pomieszczeniach i obiektach zabezpieczonych,
    2. przestrzeganie bezwzględnej tajemnicy informacji przez personel obsługujący sieć,
    3. ochronę dostępu do usług teleinformatycznych poprzez system uwierzytelniania dostępu.
  2. APS-net ponosi odpowiedzialność za nieuprawniony dostęp do informacji abonentów o ile dostęp ten wynikał z zaniedbania przez APS-net funkcjonowania systemu ochrony sieci.
  3. Informacja przekazywana w sieci APS-net, dane o użytkownikach i abonentach, okoliczności połączeń objęte są tajemnicą gwarantowaną przez APS-net. Wszyscy pracownicy APS-net mający z tytułu wykonywanych obowiązków styczność z wyżej wymienionymi informacjami są zobowiązani do zachowania tajemnicy.
  4. APS-net nie ingeruje w treść przesyłanej informacji abonenta oraz nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ewentualne naruszenia prawa wynikające z przesyłania informacji.
  5. Pracownicy APS-net zobowiązani są do zachowania tajemnicy służbowej w przypadku zapoznania się z treścią przesyłanej informacji w czasie pełnienia obowiązków służbowych.

§ 17

  1. Abonent jest zobowiązany do bezpiecznego operowania uprawnieniami, którymi dysponuje w taki sposób, aby nie mogły być wykorzystane przez osoby nieuprawnione.
  2. Abonent nie może przekraczać uprawnień przyznanych przez APS-net. W przypadku naruszenia zasad bezpiecznego korzystania z sieci, a w szczególności przekroczenia przyznanych uprawnień, konto lub dostęp do sieci mogą zostać czasowo lub trwale zablokowane.
  3. APS-net nie odpowiada za dostęp osób nieuprawnionych do informacji przesyłanej, gdy wynika to z winy abonenta.
  4. Za uprawniony dostęp do sieci lub systemu komputerowego uznaje się uzyskany na podstawie uzgodnionego z APS-net trybu weryfikacji użytkownika.

§ 18

Obowiązki użytkownika w zakresie ochrony informacji w sieci APS-net :

  1. Każdy użytkownik odpowiada za bezpieczne operowanie uprawnieniami do pracy w sieci i do kontaktu z siecią, a w szczególności:
    1. nie może odstępować uprawnień innym osobom, ma obowiązek operować hasłami nie krótszymi niż 6 znaków alfanumerycznych,
    2. pod rygorem utraty dostępu do systemu musi zmieniać hasła w cyklu uzgodnionym z APS-net,
    3. w przypadku posiadania kilku haseł nie może ich powtarzać, nie może żądać zmiany hasła lub otwarcia zablokowanego konta na skutek przeterminowania hasła, drogą telefoniczną.
  2. Systemy teleinformatyczne abonenta dołączone do sieci APS-net muszą być chronione przed niepowołanym dostępem.
  3. Wszelkie przypadki nieuprawnionego działania w sieci APS-net muszą być zgłaszane przez abonenta do działu technicznego APS-net.

§ 19

APS-net odpowiada za niewykonanie usług lub ich nienależyte wykonanie zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego.

 
Powered by Website Baker